Joachim Winkelhock - BMW E34 M5

Joachim Winkelhock to niemiecki kierowca wyścigowy, który już w młodości poszedł w ślady swojego starszego brata, Manfreda, którego pasją były także wyścigi samochodowe. I chociaż Manfred nigdy nie jeździł dla BMW to dzięki rekomendacji tego zespołu w 1982 roku dołączył do zespołu ATS w Formule 1. Niestety w 1985 roku jego karierę przerwał tragiczny wypadek, po którym na skutek licznych obrażeń kolejnego dnia zmarł. Młodszy brat Joachim postanowił się wtedy wycofać ze świata wyścigów, jednak po 3 latach wrócił i szybko stał się mistrzem Niemieckiej Formuły 3. Pomimo wielu starań nigdy jednak nie dostał się do Formuły 1, a jego droga kariery skierowała się w stronę wyścigów samochodów turystycznych, gdzie przez większość swojej kariery były związany z BMW właśnie.

 

Chociaż Joachim Winkelhock startował głównie w modelu E30 M3, to został poproszony analogicznie jak Johny Cecotto o stworzenie specjalnej, limitowanej i sygnowanej jego nazwiskiem edycji BMW E34 M5. Dla Joachima priorytetem były zawsze ekstremalne osiągi, które można było osiągnąć przy niskiej masie pojazdu, te dwa elementy zatem znajdziemy w opracowanej przez niego wersji M5. BMW wyprodukowało zaledwie 50 sztuk tej serii oraz jedno auto jako pilot. Wszystkie pomalowane były na kolor czarny (Jet Black – 668) z mocno kontrastującymi dodatkami w kolorze srebrnym (Sterling Silver – 244). Wszystkie dolne elementy nadwozia miały się „odcinać” od góry pojazdu i efekt ten doskonale został zrealizowany poprzez te dwa kolory. Auto poprzez wszystkie modyfikacje było finalnie odleżone o 40 kg, co przekładało się oczywiście na jeszcze lepsze osiągi.

 

Co zmienił Joachim:

Akumulator 66Ah (seryjnie 85Ah)

Zbiornik paliwa 80 litrów (seryjnie 90 litrów)

Zredukowana ilość elementów tłumiących dźwięki

Usunięte zostały mechanizmy elektrycznego otwierania szyb tylnych, elektrycznego regulowania lusterek

Usunięte zostały przednie halogeny a także spryskiwacze lamp przednich, dodatkowo zostały usunięte zagłówki tylnej kanapy

Nowe, szersze tylne ogumienie – 255/40/17 na felgach 9 calowych M System I

Fotele Recaro w wersji EVO, do tego czerwone sportowe pasy bezpieczeństwa identyczne jak E30 M3 Sport Evo

Zmieniona gałka skrzyni biegów oraz rączka hamulca ręcznego

Kierownica M-Technik II o średnicy 385mm

 

Na życzenie klienta, można było dodatkowo doposażyć samochód w klimatyzację (jednak wtedy był zamontowany akumulator fabryczny), manualną roletę tylnej szyby, spojler na tylną klapę M oraz zestaw audio Bavaria C Professional ze zmieniarką na 10 płyt CD, jednak kto by dokładał zbędne kilogramy J

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Cookies

Informacje dotyczące plików cookies

Ta witryna korzysta z własnych plików cookie, aby zapewnić Ci najwyższy poziom doświadczenia na naszej stronie . Wykorzystujemy również pliki cookie stron trzecich w celu ulepszenia naszych usług, analizy a nastepnie wyświetlania reklam związanych z Twoimi preferencjami na podstawie analizy Twoich zachowań podczas nawigacji.

Zarządzanie plikami cookies

O Cookies

Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym przez strony internetowe, które odwiedzasz. Służą do różnych celów, takich jak zapamiętywanie informacji o logowaniu użytkownika, śledzenie zachowania użytkownika w celach reklamowych i personalizacji doświadczenia przeglądania użytkownika. Istnieją dwa rodzaje plików cookie: sesyjne i trwałe. Te pierwsze są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki, podczas gdy te drugie pozostają na urządzeniu przez określony czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia.