- today
- label News
- favorite 0 polubień
- remove_red_eye 56 odwiedzin
- comment 0 komentarzy

W tym roku mija 30 lat od kiedy w 1988 roku do produkcji trafiło BMW E30 M3 Convertible. Dziś najmocniejsza E30 jest już autem kultowym, zaś w wersji kabriolet to prawdziwy biały kruk. Dodatkowo model ten to praktycznie same „smaczki” dotyczące wszystkich jego aspektów, ale po kolei.
BMW E30 M3 Convertible to pierwszy model M3 w wersji kabriolet, ale to także pierwszy kabriolet serii 3. Model ten w odróżnieniu od wersji z dachem, produkowany był tylko w europejskiej specyfikacji oraz tylko z kierownicą po lewej stronie, zaś ze względu na bardzo małą ilość zaplanowanych do budowy samochodów (wstępnie 310), wszystkie auta składane były ręcznie analogicznie jak modele E28/E34 M5. Finalnie wyprodukowanych zostało 786 samochodów głównie ze względu dużego zainteresowania wśród klientów. Auta produkowane były w trzech wersjach, bez katalizatora (200KM), za katalizatorem (195KM) i potem druga wersja z katalizatorem (215KM).
BMW E30 M3 Convertible pod kątem mechanicznym dzieli wszystkie podzespoły z wersją Coupe, jednak ze względu na zwiększoną masę (prawie 200kg) inżynierowie zastosowali inne sprężyny do amortyzatorów. W środku znajdziemy sportowe fotele, sportową kierownicę produkowaną w dwóch wersjach oraz licznik M. Na drzwiach wersji nadwozia kabriolet znajdziemy dodatkowo oznaczenia M3, takie same jak w wersja E30 M3 Evo. W przypadku zamówienia foteli obitych skórą, przednie fotele oraz tylna kanapa zawierały M-kowe paski na oparciach.
Na koniec dwie mega ciekawostki na temat BMW E30 M3 Convertible. Prototyp, który był pokazany na targach we Frankfurcie w 1985 roku wyposażony był w 6 cylindrowy silnik (finalnie trafiła pod maskę jednostka S14), ale co jeszcze bardziej ciekawe, wyposażony był w napęd 4x4 . Na szczęście to tylko prototyp, który nie trafił do produkcji. Druga sprawa to kwestia unikalności, chociaż samo E30 M3 Convertible już samo w sobie jest unikalne, to na sam koniec produkcji BMW wyprodukowało jeden (słownie jeden ) samochód z silnikiem z wersji EVO II – VIN EB85020.
Komentarze (0)